Compresorul suspensie pneumatică este proiectat pentru suspensie pneumatică și este un compresor cu piston de înaltă performanță. Este una dintre cele mai importante componente ale sistemului de suspensie pneumatică deoarece asigură presiunea. Este alcătuit dintr-un piston cu un segment, care funcționează fără ulei într-o carcasă metalică. Există un motor electric care antrenează pistonul în cilindru. Aerul admis este comprimat prin mișcarea pistonului. Compresor suspensie pneumatică constă și într-un deshidrator care usucă aerul care vine din atmosferă, purificat în prealabil printr-un filtru. În deshidrator, umiditatea eliberată de aerul care intră este stocată pentru scurt timp până se evaporă prin căldura generată în timpul funcționării Compresorului suspensie pneumatică. Este pornit și oprit de un releu, care este controlat de unitatea electronică de control. O supapă electromagnetică are grijă să elibereze suprapresiunea sau presiunea care nu este necesară în acest moment. Unii producători, cum ar fi WABCO, produc un compresor cu suspensie pneumatică care funcționează printr-un senzor termic. Când carcasa se supraîncălzește și crește peste 140 de grade, oprește curentul. Alte mărci precum AMK îndeplinesc această funcție în timp. În general, cu funcționare normală, compresorul suspensie pneumatică funcționează pentru un timp foarte scurt, până la 40 de secunde. Presiunea maximă a noului compresor cu suspensie pneumatică variază între 17-21 bar. Majoritatea mașinilor cu suspensie pneumatică au un rezervor de aer care controlează eficient presiunea din sistem, reducând astfel timpul de activare a compresorului cu suspensie pneumatică. 13-15 bari sunt necesari pentru presiunea normală de funcționare și funcționarea normală a suspensiei pneumatice. Cu astfel de indicatori, timpul necesar compresorului cu suspensie pneumatică pentru a ridica mașina de la un nivel la altul este de aproximativ 13-15 secunde. La unele mărci precum AMK, compresorul cu suspensie de aer pompează în ambele direcții, făcând astfel de două ori mai repede o unitate de timp. Acest lucru prelungește durata de viață a compresorului cu suspensie pneumatică în sine.
TIPURI ȘI MARCI DE COMPRESOR SUSPENSIE PNEUMATICĂ
Compresorul suspensie pneumatică, cel mai adesea există două tipuri:
La aceeași temperatură, dar teoretic, la modelele AMK ale Compresor suspensie pneumatică, curentul este oprit, dar nu prin intermediul unui senzor de temperatură, ci pe baza timpului de funcționare fără întrerupere, de obicei 80-90 de secunde. În ambele cazuri, defecțiunea în problema compresorului cu suspensie pneumatică este o problemă de scurgere de aer neglijată și o înlocuire întârziată a arcurilor de aer sub presiune. Este suficient să conduceți chiar și câteva zile cu o scurgere a arcurilor pneumatice, ceea ce poate duce la o defecțiune a compresorului suspensiei pneumatice. În discuțiile cu clienții noștri, am ajuns la concluzia că aceștia nu știu exact cum și din ce motiv se sparge compresorul cu suspensie pneumatică. Proprietarul mașinii este aproape întotdeauna conștient de faptul că există o problemă cu scurgerile de aer din arcul de aer. Totuși, spune că dimineața găsește mașina coborâtă pe o parte, dar când o pornește, se ridică și conduce toată ziua fără probleme. Ceea ce nu știe și nu realizează este că scurgerea nu se oprește, dimpotrivă, se intensifică din cauza mișcării arcului pneumatic și a deschiderii și închiderii mult mai rapide a microfisurilor. Cu o astfel de scurgere masivă, compresorul cu suspensie pneumatică trebuie să funcționeze aproape constant. După supraîncălzirea la 140 de grade, curentul său se oprește și eroarea de pe panou este un fapt. Data viitoare când mașina este oprită și pornită, situația repornește, până când în cele din urmă compresorul cu suspensie pneumatică este complet deteriorat. De asemenea, este bine de reținut că piesele de schimb și componentele separate pentru Compresorul cu suspensie pneumatică de ambele mărci WABCO și AMK nu sunt disponibile sau fabricate de producători. Toate piesele precum segmentele, garniturile, pistoanele etc. sunt de origine chineză și calitatea lor este similară cu calitatea compresorului cu suspensie pneumatică.
Întreținerea serviciului Compresor suspensie pneumatică include o inspecție periodică a filtrului, prin care este curățat aerul care intră. Cu un filtru sau un furtun de filtru vechi, înfundat, compresorul cu suspensie de aer nu are de unde să ia aer pentru a injecta presiune. După ceva timp, urmează supraîncălzirea și deteriorarea totală. De asemenea, poate exista o problemă cu integritatea furtunului filtrului deteriorat. Apoi apa este probabil să intre direct în interiorul compresorului cu suspensie pneumatică. Urmează pagubele totale. La fel se poate intampla si la lipire, in pozitia "inchis" a releului care controleaza Compresorul Suspensie Pneumatica. La înlocuirea compresorului cu suspensie pneumatică, releul și filtrul trebuie înlocuite. Costul este neglijabil, iar beneficiile evitării problemelor descrise mai sus sunt garantate. În magazinul electronic www.aeropik.ro veți găsi tot ce aveți nevoie pentru întreținerea sistemului de suspensie pneumatică al mașinii dumneavoastră.