Suspensia pneumatică - tipuri și beneficii (partea I)

Suspensia pneumatică - tipuri și beneficii (partea I)

Ce este suspensia de aer?

Ce este suspensia de aer?

În zilele noastre, din ce în ce mai multe mașini pleacă din fabricile de producție cu așa-numita suspensie de aer/ suspensia pneumatică, înlocuind resorturile cu frunze sau arcurile clasice. Stabilitatea mașinii în timpul conducerii se datorează acestui tip de amortizoare, care se bazează pe aerul comprimat.

În locul arcurilor sunt perne de aer, care sunt pompate de un compresor care atrage cel mai obișnuit aer din atmosferă, care trece prin umidificator și umflă pernele la volumul necesar pentru a nivela mașina.

Suspensia de aer oferă un avantaj uriaș de a crește confortul la conducere și de a menține garda optimă la sol fără modificări, permițând mișcarea ritmică a vehiculului, indiferent de sarcina acestuia. Când mașina este grea, partea din spate nu se întinde pe pământ, iar partea din față nu se ridică ridicat - aici vine rolul de suspensie de aer, compresorul furnizează cantitatea necesară de aer pernelor și mașina se aliniază.

 

Avantajele suspensiei de aer

Aveți multe avantaje în alegerea kiturilor de suspensie a aerului auto pentru sistemele tradiționale de arc, cum ar fi:

• O mai bună manipulare a vehiculului, deoarece pernele sunt reglabile la diferite niveluri de compresie

• Domeniu mai mare de setare a sarcinii

• Personalizare ușoară și modificarea suspensiei

• Vehiculele pot fi reglate la diferite niveluri de duritate și moale, precum și înălțimea mașinii în funcție de alegerea personală

• Îmbunătățește durata de viață a anvelopelor

Pentru modelele combi, de exemplu, suspensia de aer este o comoditate excelentă. Astăzi, mai multe mașini, chiar și clasa inferioară, se deplasează în afara instalațiilor de suspendare a aerului, iar pentru mașini de înaltă calitate, cum ar fi Audi, Mercedes, BMW, Bentley, Jaguar, Porsche, Volkswagen, etc., este un element obligatoriu.

Este utilizat în principal pentru un confort sporit atunci când călătoriți sau în camioane, cu o diferență mare între încărcările de bază și cele maxime admise.


Cum este aranjată suspensia de aer?

Conține un balon de stocare a aerului sau așa-numitele. perna de aer, senzor de nivel al corpului și senzor de temperatură și răcire, compresor care are funcție de captare a umidității, supapă de control și electrovalve. Sarcina compresorului este de a aspira aer, așa-numitele. gaz de lucru, din atmosferă, pentru a-l trece prin capcana de umiditate și a umfla balonul (perna) cu un volum de 5-10 litri, la o presiune de aproximativ 20-23 bar.

Funcționarea optimă a vehiculului, indiferent de sarcina acestuia, este avantajul oferit de suspensia de aer prin intermediul unității de control electronice cu blocul de supapă, aer suplimentar este furnizat de o cameră de aer pentru a menține distanța de la centrul roții în urma senzorilor la bloc de supape.