Simptomele defecțiunii compresorului suspensiei de aer

Simptomele defecțiunii compresorului suspensiei de aer

Ce este un compresor cu suspensie pneumatică?

Ce este un compresor cu suspensie pneumatică?

Când ne uităm la un sistem de suspensie pneumatică, ECU (Unitatea de control electronică) este adesea considerată creierul sistemului. Urmând această linie de gândire, compresorul poate fi considerat inima care bate a sistemului. Deși compresorul nu funcționează continuu atunci când nu mai funcționează corect, sistemul se va defecta și în cele din urmă se va opri. Acest lucru face din compresor o componentă vitală în sistemul de suspensie pneumatică!

Compresorul asigură presiunea în sistemul de suspensie pneumatică și constă dintr-un motor electric care antrenează pistonul cilindrului printr-un arbore de legătură. Aerul admis este comprimat prin mișcarea pistonului. Blocul de supape trimite apoi acest aer comprimat prin conductele de aer către airbag-uri sau rezervorul de presiune. Compresorul este pornit și oprit de un releu controlat de ECU.

Compresorul contine si un element de deshidratare/filtru care absoarbe umezeala. Umiditatea este stocată temporar și se va evapora din cauza căldurii compresorului. Vaporii de apă sunt apoi eliberați înapoi în aer liber. În general, această componentă a compresorului nu necesită întreținere.

Majoritatea compresoarelor sunt proiectate doar pentru creșterea presiunii pe termen scurt. Dacă temperatura crește peste 120 de grade Celsius, după mai multe astfel de cicluri, compresorul se va deteriora în cele din urmă. Acesta este cazul, de exemplu, când compresorul funcționează prea des sau continuu din cauza scurgerilor de aer din sistem.

Există adesea un rezervor de presiune extern pentru a controla cel mai eficient presiunea din sistem, reducând astfel timpul de activare a compresorului.

Deși din punct de vedere optic majoritatea compresoarelor arată la fel, există multe diferențe interne între diferitele oferte ale producătorilor de compresoare.

Unul dintre principalii producători de compresoare cu suspensie de aer sunt WABCO și AMK. Ambii producători sunt companii germane de renume mondial, cu o lungă istorie. Ambele tipuri de compresoare airbag sunt fabricate pentru instalare originală pentru fabricile MERCEDES, BMW, AUDI și altele. Noi, cei de la Aeropik.bg, suntem încântați să fim distribuitori AMK din 2013. Aceasta înseamnă că ambele mărci de compresoare airbag pe care le oferim sunt originale pentru modele și sunt aceleași, încorporate în mașină. Voi, clienții noștri, puteți profita de prețuri semnificativ mai mici, deoarece aceste tipuri de compresoare airbag vin direct de la producător - la noi, fără a trece prin MERCEDES, BMW sau AUDI, unde prețurile lor se umfla de obicei de 3-4 ori doar pentru că sunt etichetate cu numerele lor originale.

Posibilă deteriorare a compresorului suspensiei pneumatice

Un compresor defect este aproape întotdeauna rezultatul deteriorării unei alte părți a sistemului de suspensie pneumatică. Prin urmare, se recomandă ca întregul sistem de suspensie pneumatică să fie verificat pentru scurgeri și etanșări ale componentelor după înlocuirea compresorului.

Verificați etanșeitatea etanșării dintre airbag și amortizor, verificați inelele de cauciuc de pe armăturile blocului de supape, precum și airbag-ul, precum și starea conductelor de aer în sine.

Soluția de apă și săpun funcționează de obicei bine atunci când este detectată o scurgere. Căutați găuri sau rupturi în airbag-uri și fiți atenți, nu toate scurgerile sunt ușor de detectat. O scurgere poate fi localizata si pe marginea de desfasurare a airbag-ului, care ramane ascunsa la inaltimea normala a sistemului! Dacă vrei să fii 100% sigur că un airbag sau un amortizor de aer curge aer, poți să scoți partea din mașină în cauză, să o umfli la mai multe bare și să o scufundi în apă. În acest caz, o posibilă scurgere nu poate fi ascunsă.

Simptomele defecțiunii compresorului suspensiei pneumatice

Există mai multe simptome ale unei defecțiuni a compresorului cu suspensie pneumatică:

-Timp mai mare necesar pentru schimbarea înălțimii mașinii, funcționare continuă și în cel mai rău caz avarie totală.

-Există mai mulți indicatori clari ai arderii compresorului: decolorarea etichetelor compresorului, conducte de aer topit / conectori și/sau prezența mirosului de ardere la demontarea unității.

-Întotdeauna înlocuiți releul când înlocuiți compresorul. Aceasta face parte din uzura care poate deveni lipicioasă în timp. Când există o scurgere în sistem, releul va continua să pornească compresorul. Pe termen lung, acest lucru este dăunător nu numai pentru compresor, ci și pentru releu.

- Întreținerea funcționalității compresorului airbag include o inspecție periodică a filtrului, care curăță aerul care intră. Cu un filtru sau un furtun de filtru vechi, înfundat, compresorul airbag nu are de unde să aducă aer comprimat. După ceva timp există supraîncălzire și deteriorare totală. De asemenea, poate exista o problemă cu integritatea furtunului deterioratăsi pe filtru. Apoi apa poate ajunge direct în compresorul airbagului. Urmează pagubele totale.