Bloc supapa

Bloc supapa

Bloc supapa - simptome de defect și diagnostic

Blocul de supape este o componentă mică, dar importantă a sistemului de suspensie pneumatică. Prin urmare, nu trebuie neglijat în diagnosticarea posibilelor probleme sistemice. Simptomele care par să indice o scurgere de aer prin airbag pot fi, de asemenea, o problemă în blocul supapelor. Să începem prin a explica funcția generală a piesei înainte de a scufunda mai adânc.


Bloc de supape - principiu de funcționare

Blocul de supape are grijă de distribuția aerului comprimat. Blocul de supape pentru un sistem de suspensie pneumatică cu 4 unghi cu rezervor de presiune conține în total 6 racorduri de aer: unul pentru compresorul de aer, patru pentru airbag-uri și unul pentru rezervorul de presiune. Pentru a evita greșelile la instalarea unui nou bloc de supape, toate conexiunile au coduri de culoare.

Cele șase supape solenoide din interiorul blocului de supape sunt activate de ECU (unitatea de control electronică). O concepție greșită comună este că airbag-urile sunt întotdeauna alimentate direct prin activarea compresorului airbag-ului. În cele mai multe cazuri, airbagurile sunt umplute prin rezervorul de presiune. Compresorul airbag comprimă aerul din rezervor la 15 - 16 bar. Acest aer comprimat din rezervor este folosit pentru creșterea controlată a presiunii și ca tampon. Scopul general este de a utiliza aerul comprimat cât mai eficient posibil, astfel încât compresorul să funcționeze cât mai puțin posibil. Acest lucru previne supraîncălzirea acestuia și menține un consum redus de energie.

Bloc de supape - simptome de defect și diagnostic

În timp, supapele solenoide din blocul de supape pot deveni lipicioase sau blocate de particule mici care circulă prin sistem în timpul funcționării. De exemplu, atunci când un compresor vechi se defectează, blocul de supape poate fi și el deteriorat. Din cauza supraîncălzirii, particulele mici de metal pot bloca supapele solenoide și pot perturba distribuția aerului. Simptom: Vehiculul este mai jos de una sau mai multe laturi. Acest simptom poate apărea și atunci când există o scurgere în airbag. Din fericire, cauza reală poate fi identificată cu ușurință prin schimbarea poziției respectivei conducte de aer în blocul de supape. Dacă problema este în blocul de supape, mașina va cădea pe cealaltă parte. Dacă problema rămâne pe aceeași parte, este într-adevăr o scurgere de aer prin airbag.

 

 


Blocul de supape este, de asemenea, implicat în eliberarea presiunii excesive a aerului. Dacă este necesar, supapa solenoidală a compresorului de aer se deschide pentru a elibera presiunea. Astfel, în cazul în care vehiculul rămâne „blocat” la o anumită înălțime de deplasare, verificați mai întâi funcționarea supapei de limitare a presiunii compresorului în cauză înainte de a diagnostica un bloc de supape defect.

 

 

 

 

 

Dacă compresorul de aer nu mai funcționează, suspectul obișnuit este adesea compresorul însuși sau un releu defect. Dar ar putea fi doar blocul de supape. Senzorul de presiune a suspensiei de aer este situat în interiorul blocului de supape, nu în compresor. Dacă acest senzor nu mai funcționează corect, semnalul de activare a compresorului rămâne oprit și presiunea nu se mai acumulează.

Dacă deshidratorul nu mai are capacitatea de a menține umezeala în sistem, blocul supapelor se poate coroda intern. În plus, atunci când temperatura exterioară scade sub zero grade Celsius, umezeala din interiorul blocului de supape, precum și din compresor poate îngheța, făcându-le să nu mai funcționeze.

Ultimul lucru de reținut este că, de obicei, linia aeriană de la compresorul de aer la blocul de supape este depresurizată dacă compresorul nu funcționează. Acest lucru se face astfel încât compresorul să poată porni ușor. Dacă, dintr-unul din motivele de mai sus, această conductă aeriană rămâne sub presiune, se acumulează mult mai multă căldură de fiecare dată când compresorul este activat. Acest lucru poate duce la arderea compresorului. Deși mică, această componentă importantă a sistemului de suspensie pneumatică merită o oarecare atenție – mai ales după înlocuirea compresorului.

 

Taguri : Bloc supapa