Componentele principale ale sistemului de suspensie pneumatică, perne de aer și amortizoarele de aer sunt cauciucul. Cauciucul este un produs natural, predispus la uzură și îmbătrânire, motiv pentru care perne este o componentă care se uzează. Anvelopa se usucă și se formează mici micro fisuri în cazul în care perne de aer este frecat constant în sus și în jos în timpul conducerii. La diagnosticarea autovehiculului, se recomandă să verificați pernele pentru aceste mici fisuri și, dacă există, să le înlocuiți pentru a evita deteriorarea majoră în timp.
De obicei, chiar și un perna de înaltă calitate trebuie schimbat la fiecare șase până la zece ani. Condițiile externe, inclusiv clima, condițiile drumului și abraziunea constantă a murdăriei și a resturilor rutiere, sau sarea și leșia în timpul iernii, afectează, de asemenea, funcționarea și durata de viață a componentelor suspensiei pneumatice. În plus, temperaturile mai scăzute fac anvelopa mai rigidă și mai puțin flexibilă, în timp ce condițiile mai calde fac ca anvelopa să se usuce mai repede. Atât temperaturile ridicate, cât și cele scăzute pot provoca crăparea materialului de cauciuc deja uzat.
Calitatea anvelopei de producție este crucială atunci când vine vorba de determinarea duratei de viață a perna de aer. Pe lângă anvelopă, există și alte componente, inclusiv inele de sertizare, inele O și materialul pistonului, care sunt de asemenea importante. Deși unele perne ieftine de pe piața secundară pot părea identice cu piesa originală la prima vedere, diferențele pot fi destul de semnificative! Compromisul, cum ar fi utilizarea de cauciuc mai slab, piesele de calitate inferioară și/sau consolidarea în proiectarea pistonului poate duce la o presiune mai mică și la rupere, instalare dificilă, confort redus al amortizorului și mai mult zgomot, vibrații și rigiditate a suspensiei.
Când perna/amortizorul se uzează în cele din urmă, este foarte recomandată schimbarea perechii. Chiar dacă scurgerea apare doar pe o parte a mașinii, se recomandă totuși înlocuirea celeilalte părți. Perna/amortizorul de pe partea opusă a fost cu siguranță expus la aceleași condiții de drum și vreme ca același kilometraj și ani ca și partea deteriorată și, prin urmare, a fost supus aceleiași uzuri. Este foarte probabil ca cealaltă parte, care la prima vedere nu pare deteriorată, să aibă aceleași probleme în viitorul apropiat și să necesite o re-vizită la un garaj. Uneori, problema cu cealaltă parte apare foarte curând, chiar și la o săptămână sau două după înlocuirea primei piese cu probleme. Foarte des, după schimbarea piesei doar pe o parte, în timpul umplerii ulterioare a sistemului cu aer, piesa de pe cealaltă parte explodează literalmente, deoarece este deja cea mai slabă verigă din întregul sistem de aer. În mod inevitabil, trebuie înlocuit, iar problemele însoțitoare sunt deja acolo. Pierderea timpului de livrare a unei alte piese, pierderea timpului de service din cauza unei mașini blocate pe palan, precum și incapacitatea de a folosi mașina în acest timp. Dezamăgirile și inconvenientele sunt semnificative, mai ales dacă ați planificat deja o călătorie sau o programare după o vizită la serviciu.
Deși schimbarea în perechi nu este obligatorie pentru majoritatea pieselor, este totuși foarte recomandată. Schimbarea în perechi este, de asemenea, recomandată pentru amortizoarele standard cu arc pentru a evita diferențele de eficiență și amortizare pe aceeași axă. Amortizarea, precum și fiabilitatea anvelopelor pe ambele părți sunt, de asemenea, drastic diferite. Această diferență de funcționalitate a amortizoarelor între noi și vechi se aplică și amortizoarelor cu suspensie pneumatică. Dacă acestea nu se schimbă în perechi, conducerea, conducerea și stabilitatea vehiculului se deteriorează semnificativ, ceea ce poate duce la un comportament de condus imprevizibil, situații periculoase și riscante.
Noi, cei de la Aeropik.ro, ne străduim să asigurăm o conducere în siguranță cu produse durabile și, prin urmare, alegem și oferim clienților noștri piese fabricate din cauciuc de cea mai înaltă calitate (Continental ContiTech) sau altele pentru perne și amortizoarele pe care le oferim. De 12 ani de experiență cu suspensiile pneumatice, am reușit să stabilim contacte doar cu producători consacrați, cu calitate dovedită a produsului. Suntem distribuitori ai unor companii de renume mondial în domeniul suspensiilor pneumatice precum Arnott USA, BWI group, AMK Germania, Wabco Germania, Vemo Germania, Britpart UK. Unele dintre ele produc piese de suspensie pneumatică pentru instalarea originală în producția mașinii. Pentru o parte foarte mare a articolelor am reușit să reducem reclamațiile sub 1%, iar pentru comparație cu piesele originale toleranța este chiar de 3%. și avem zeci de articole cu zero și literalmente fără plângeri pentru mii de unități vândute.