Sfaturi utile și subtilități

Sfaturi utile și subtilități

Sfaturi utile și subtilități pentru instalarea corectă a pieselor suspensiei pneumatice

În calitate de specialiști în suspensie pneumatică, noi cei de la Aeropic ne străduim să ne asigurăm că toți instalatorii sunt bine informați și încrezători atunci când efectuează reparații ale suspensiilor pneumatice auto. Acest articol oferă câteva sfaturi și trucuri valoroase cu privire la posibilele obstacole pe care le puteți întâlni în timpul instalării.

Perne de aer

Când instalați un Perne de aer, verificați întotdeauna de două ori dacă baza inferioară este instalată / fixată la loc. În caz contrar, se poate rupe sau Perne de aer se poate deplasa din loc.

Asigurați-vă că conducta de admisie a aerului este poziționată și direcționată corect. Instalarea necorespunzătoare poate duce la complicații suplimentare între c și componentele șasiului.

 

 

În niciun caz nu întindeți lungimea pernei cu un milimetru înainte sau în timpul instalării. Umflați întotdeauna Perne de aer în timp ce vehiculul este pe sol, dar încă ținut de lift. Nu așezați niciodată vehiculul cu toată greutatea pe un airbag neumflat! Ignorând cele de mai sus, greutatea vehiculului este distribuită neuniform. Prin urmare, Perne de aer se poate îndoi în timpul procedurii de umflare.

 

 

 

 

Stresul asupra acestuia poate fi atât de mare încât duce la îndepărtarea manșonului de cauciuc din inelul de sertizare

 

Rețineți că după umflarea finală a Perne de aer, următoarele 20-30 de minute sunt extrem de riscante pentru ea. În acest timp, este absolut inacceptabil să ridicați mai mult palanul, astfel încât Perne de aer nou umflat să nu se desfacă/prelungească. Acest timp este necesar pentru ca ea să fie în poziția potrivită. În acest timp, mașina nu trebuie să fie deloc locală și trebuie să rămână în repaus.

 

 

 

 

 

 

 

Când schimbați Perne de aer, asigurați-vă întotdeauna că ați verificat temeinic amortizorul. Rețineți că un amortizor deteriorat ar putea fi, de asemenea, responsabil pentru amortizarea airbagului. Atunci când forța de amortizare a amortizorului nu mai este suficientă, Perne de aer trebuie să absoarbă mai multe șocuri și mai multă mișcare, ceea ce duce la suprasolicitare termică repetată, care îi scurtează durata de viață și poate duce la crăparea pieselor din cauciuc sau la spargerea bazei inferioare sau superioare. .

 

Fitinguri

Când instalați conducta de Perne de aer sau un amortizor de șoc, nu este necesar să strângeți fitingul prea mult. Producătorii recomandă strângerea fitingului la maximum 2Nm. Când se folosește un cuplu din ce în ce mai mare, acest lucru poate deteriora filetul șurubului, ceea ce va face ca aerul să iasă din perne de aer. Chiar dacă există o mică scurgere, în timp se poate supraîncărca compresorul. Verificați întotdeauna după instalare cu spumă de săpun pentru scurgeri de aer și bule de aer.

După instalarea amortizoarelor cu cabluri electrice, verificați dacă conectorii sunt poziționați corect. Instalarea necorespunzătoare sau conectorii slăbiți pot genera coduri de eroare.

Strângeți cu grijă șuruburile superioare ale amortizorului de șoc pe corp. În general, producătorii nu recomandă utilizarea de scule pneumatice pentru aceasta. Strângerea excesivă a șuruburilor le poate deteriora filetele sau chiar le poate rupe.

 

 

Compresor suspensie pneumatică

Arderea sau supraîncărcarea compresorului cu suspensie pneumatică este adesea o deteriorare ulterioară, așa că este esențial să verificați sistemul de suspensie pneumatică pentru scurgeri de aer. De obicei este ușor să știi dacă compresorul a fost deteriorat din cauza arsurilor/supraîncărcărilor deoarece miroase a ars, etichetele compresorului s-au îngălbenit din cauza căldurii și adesea toate piesele nemetalice sunt, de asemenea, parțial topite. Dacă acesta este cazul, nu ar trebui să îl înlocuiți doar cu un nou compresor de aer, ci trebuie să găsiți motivul principal al supraîncărcării acestuia. În caz contrar, probabil că și noul compresor va fi deteriorat în scurt timp.

 

Când înlocuiți compresorul suspensiei de aer, înlocuiți întotdeauna releul și verificați sau înlocuiți filtrul de aer. Compresorul este pornit și oprit de un releu care este controlat de unitatea electronică de control (ECU). Releul se poate bloca, ceea ce duce la funcționarea continuă a compresorului. Acest lucru va duce în cele din urmă la supraîncărcare și ardere. Aerul proaspăt intră în compresorul suspensiei de aer și trece printr-un filtru de aer. Dacă vechiul compresor este deteriorat din cauza apei și/sau murdăriei din interior, este posibil ca filtrul de aer să fi fost murdar. Dacă în acest caz este înlocuit doar un compresor nou, acesta va funcționa și cu apă, umiditate și resturi existente.

 

După înlocuirea compresorului, verificați întotdeauna starea orificiilor de admisie și toate furtunurile cazanului. Furtunul de aspirație este din cauciuc și se poate usca și deveni poros, provocând scurgeri și/sau desprinderea de la compresor. În ambele situații, acest lucru face ca apa, umezeala și murdăria să intre în compresor, care ulterior îl vor deteriora. Revizuiți întotdeauna integritatea și permeabilitatea furtunurilor de cauciuc și înlocuiți-le cu filtre de aer noi. De asemenea, verificați fiabilitatea conexiunii dintre furtunul de cauciuc și compresor. Asigurați-vă că verificați cablajul compresorului pentru fire rupte sau crăpate. Compresorul poate vibra în timpul funcționării, ceea ce duce la uzura cablajului. Vibrațiile în sine cresc în timp, atât din cauza uzurii treptate a compresorului, cât și din cauza întăririi plăcuțelor de cauciuc de pe suspensia acestuia. Când înlocuiți un compresor de suspensie pneumatică, este, de asemenea, recomandabil să înlocuiți noile plăcuțe de arc