Verificarea siguranței de iarnă

Verificarea siguranței de iarnă

Schimbarea anvelopelor este un moment excelent pentru a verifica sistemul de suspensie pneumatică

Verificarea siguranței de iarnă

Pe măsură ce se apropie Crăciunul, sezonul se schimbă din toamnă în iarnă. Pe măsură ce temperaturile scad în timpul sezonului de iarnă, este necesară o mașină de încredere pentru a vă asigura că dumneavoastră și familia dumneavoastră sunteți în siguranță pe drumuri. Pentru a se pregăti pentru climatul mai rece, mulți proprietari își duc mașina la un centru de service chiar înainte de începerea iernii pentru o schimbare a anvelopelor, un test tehnic pentru a se pregăti pentru frigul și condițiile schimbătoare ale drumului.

O sarcină comună în timpul acestei inspecții este schimbarea de la anvelopele de vară la cele de iarnă, oferind mai multă tracțiune și stabilitate în această perioadă mai rece de ploaie și zăpadă. Schimbarea anvelopelor este un moment excelent pentru a verifica sistemul de suspensie pneumatică. Cu roțile scoase, este ușor și convenabil să verificați starea perna de aer și a amortizoarelor, ca parte a unei inspecții de rutină de iarnă.

 

Ce ar trebui să verific?
Este important să verificați dacă toate componentele sunt încă în stare tehnică bună. Dacă mașina coboară mai mult de 2,5 cm peste noapte sau este uneori mai jos pe ambele părți, este necesară o inspecție suplimentară.

Ca și în cazul multor componente ale vehiculului, vremea afectează performanța și durata de viață a pieselor suspensiei pneumatice. Dacă în timpul inspecției de iarnă sunt detectate mici fisuri, este rezonabil să înlocuiți airbag-ul. La temperaturi scăzute, cauciucul arcului de aer devine puțin mai dur și mai puțin flexibil. Pe măsură ce o anvelopă îmbătrânită începe să formeze micro fisuri, temperatura scăzută poate provoca o panificare, lăsând mașina cu avarii pe drum.
O scurgere existentă poate fi detectată prin pulverizarea componentelor cu apă cu săpun. Dacă vezi că apar bule, știi că există o scurgere. Cu toate acestea, fiți conștienți - nu toate scurgerile sunt ușor de detectat. O scurgere poate fi localizată și pe marginea de desfășurare a perna de aer, care nu este vizibilă la înălțimea normală de rulare. Asigurați-vă că verificați și amortizoarele pentru scurgeri de ulei și rugină excesivă.

Verificați, de asemenea, starea furtunului de admisie a aerului din cauciuc de pe compresorul suspensiei pneumatice. Combinația dintre temperaturi scăzute și vibrații poate provoca crăparea furtunului. O astfel de deteriorare face ca compresorul să aspire umiditatea și murdăria în loc de aer curat filtrat. Când acest lucru rămâne nedetectat prea mult timp, are consecințe semnificative asupra performanței sistemului de suspensie pneumatică. Prea multă umiditate în sistem poate cauza oxidare și probleme la blocul de supape. Umiditatea acumulată poate îngheța. Un bloc de supape defect va împiedica vehiculul să se niveleze și un cod de eroare va fi afișat pe tabloul de bord. Filtrul care curăță aerul de admisie este, de asemenea, de o importanță deosebită pentru funcționarea fără probleme a compresorului. De obicei, după ani de condus pe drumuri cu praf, acest filtru începe să se înfunde și să reducă debitul de aer de care are nevoie compresorul pentru a funcționa corect. O blocare completă are ca rezultat o defecțiune fatală a compresorului pe măsură ce funcționează, dar nu are de unde să obțină aer pentru a presuriza sistemul de aer. Este o idee bună să înlocuiți profilactic acest articol mic, cu preț redus, pentru a evita posibile daune viitoare.

Rezultat
Profitând de posibilitatea de a verifica componentele suspensiei pneumatice în timpul unei inspecții de iarnă sau al schimbării anvelopei, va fi în beneficiul proprietarului mașinii. Prin efectuarea acestor verificări rapide, se poate asigura conducerea în siguranță și se pot evita daune ulterioare (costisitoare), cum ar fi un compresor suflat. Așadar, de fiecare dată când schimbați cauciucuri, verificați componentele suspensiei pneumatice!

Taguri : tires